Kindernevendienst

De Kindernevendienst, wat is dat?
Deze nevendienst is het kinderprogramma tijdens een stukje van de diensten van de Oude kerk.

Aan het begin van de dienst zit je nog gezellig bij je ouders in de kerk, maar kort na het begin van de kerkdienst ga je, terwijl de gemeente 'het Lichtlied' zingt, naar de nevendienst.
Daar hebben we dan onze eigen 'kerkdienst'. Na het dankgebed in de kerkdienst gaan wij weer terug naar de kerk voor het kindermoment en het zingen van een kinderlied.

Wat gebeurt er tijdens een Kindernevendienst?
Hier kunnen we samen met alle andere kinderen van alles doen: bidden, luisteren naar een Bijbelverhaal, een knutselwerkje of puzzel maken en nog veel meer. Bovendien proberen we het ook gezellig te maken met elkaar.  Soms werken we met thema's uit de Bijbel, bijvoorbeeld "vertrouwen". Ook doet de kindernevendienst veel als er feest is. Bijvoorbeeld bij Kerst en Pasen. De laatste jaren hadden we ons eigen Kerst- en Paasfeest. We hebben soms met Kerst een kerstspel of een musical. Bij het Kerstfeest mogen ook ouders, opa's en oma's en andere vrienden of familieleden komen kijken.

Voor wie is de kindernevendienst?
De kindernevendienst is er voor kinderen die tussen de vier en de twaalf jaar oud zijn. Als je ouder bent is er voor jou de Jonge Kerk, voor jongere kinderen is er de Kinderoppas. De kindernevendienst wordt opgedeeld in twee groepen. Als je tussen de vier en acht jaar oud bent, dan zit je in de jongste groep. Je zit in de oudste groep, als je tussen de acht en twaalf jaar oud bent.

Wanneer zijn wij er?
Wij zijn er bijna elke zondag, tijdens de ochtenddienst in de Oude kerk.
Hebben we je enthousiast gemaakt? Neem dan eens kijkje bij ons, je bent altijd welkom!

Namens de leiding van de Kindernevendienst graag tot ziens!!

Voor informatie en/of vragen kun je mailen met Liesbeth Bos:

Open Kerk

Contactpersoon Kerkrentmeesters:
Ron (R.) Orta
T: 06 15410171

Contactpersoon Rouw- en Trouwdiensten:
Gerrit (G.) Koster
T: 06 13711370